Käyttöehdot
Nämä yleiset kaupan käyttöehdot ovat oleellinen ja täydentävä osa internetin tai puhelimen välityksellä tehtyä tilaustasi Beliani (DE) GmbH -yhtiöstä, y-tunnus CHE115695894, joka sijaitsee Baarissa, Sveitsissä.
Tuotteidemme ja hintojemme alueellinen voimassaolo
Kaikki hinnat ovat tiukasti nettohintoja ja sisältävät arvonlisäveron toimitushintojen ja kuljetuskustannusten osalta. Tarjouksemme ovat voimassa Manner-Suomessa. Ilmoitetut toimitushinnat ja kuljetuskustannukset eivät koske tilauksia, joiden toimitusosoite on etäisillä paikoilla. Tällaisten tilausten osalta tiedustele kuljetus- tai toimitusehtojamme asiakaspalvelustamme. Teemme mielellämme henkilökohtaisen tarjouksen.
Uutiskirjeet
Kun ostat tuotteen verkkosivuiltamme, tilaat automaattisesti uutiskirjeemme. Voit peruuttaa uutiskirjeen tilauksen milloin tahansa verkkosivustollamme tai uutiskirjeen alaosassa sijaitsevan linkin kautta. Vaihtoehtoisesti voit kirjoittaa asiakaspalveluumme ja peruutamme uutiskirjeen tilauksesi välittömästi.
Kampanjoiden kuponkien lunastusehdot
Ellei toisin mainita, kuponki on lunastettavissa ainoastaan tarjouksessa oleviin tuotteisiin verkkokaupassamme beliani.fi. Kuponkia ei voi lunastaa mobiilisovelluksella. Kuponkia ei voi käyttää toimituskuluihin ja palveluihin. Kuponkia ei voi vaihtaa muihin kuponkeihin ja/tai lahjakortteihin.
Voit lunastaa vain yhden kupongin tilausta kohden. Sitä ei voi yhdistää muihin kuponkeihin ja lahjakortteihin. Lunastamattomien kuponkien loppuarvo menetetään. Käteismaksu ei ole mahdollista. Kuponkia ei voi käyttää aiempiin tai jo tehtyihin tilauksiin. Kuponkia voidaan käyttää vain tarjouksessa mainittuihin tuotteisiin. Kuponki on käytettävissä tarjouksessa mainitun ajan tai niin kauan kuin tavaraa riittää.
Nipputilaukset
Suuren tilauksen yhteydessä toimitusaika voi viivästyä 1-2 viikkoa.
Mikäli vain osa tilatuista tuotteista on varastossa ja asiakas pyytää osittaista toimitusta, tarjoamme mahdolliset lisäpalvelut vain ensimmäisen toimituksen yhteydessä. Tilauksen loppuosa toimitetaan ilman lisäpalveluita.
Osittaisessa palautuksessa palautettu rahasumma on prosenttiosuus tuotteen hinnasta suhteessa koko tilauksen summaan.
Toimitus
Toimitamme tavaramme ilmoitettujen toimitusaikojen sisällä tuotekuvauksen mukaisesti. Tuotteemme toimitetaan vain tiettyinä toimituspäivinä tuotekuvauksen mukaisesti. Lukuun ottamatta tapauksia, joista emme ole vastuussa. Paketit toimitetaan joko suoraan noutopisteeseen tai kotiinkuljetuksena ilman ennakkoilmoitusta. Mikäli asiakas on poissa toimituksen aikana, asiakkaan on (toimitusyhtiöstä riippuen) joko noudettava paketti noutopisteestä tai sovittava uusi toimitus.
Isommat tuotteet toimitetaan rahtipalvelun kautta. Rahtiyhtiöt ottavat yhteyttä asiakkaaseen toimitusajan sopiakseen, kun tuotteet ovat terminaalissaan. Asiakkaan tulee tarvittaessa vastata toimitusyrityksen yhteydenottoyrityksiin (tekstiviestit, sähköpostit, puhelut). Korvausvaatimusta ei voida vaatia toimituksen viivästymisestä tai toimittamatta jättämisestä asetettujen toimituspäivien aikana. Ellei lisäpalvelua esim. kotiinkuljetus- tai kokoonpanopalvelua osteta, toimitus tehdään vain kadun reunalle, enintään siihen pisteeseen, johon kuljettaja voi ajaa ajoneuvollaan.
Päivämäärissä ilmoitetut kellonajat liittyvät työpäiviin (maanantaista perjantaihin) eivätkä kalenteripäiviin (viikonloppu ja pyhäpäivät).
Osa tuotteista toimitetaan asiakkaalle suoraan valmistajalta kertakäyttöisellä lavalla. Kertakäyttöinen lava, esim. pahvista tai jostain muusta pakkausmateriaalista valmistettu, on osa lähetystä ja asiakkaan tulee hävittää se omalla kustannuksellaan yhdessä laatikon ja muun pakkausmateriaalin kanssa, ellei toisin sovita. Kuljetusyritykset keräävät vain uudelleen käytettävät lavat.
Jos asiakas haluaa lykätä toimituspäivää sen jälkeen, kun tavarat on jo lähetetty paikalliseen varikkoon, siitä voidaan periä ylimääräisiä varastointimaksuja.
Mikäli asiakas haluaa, että tilatut tuotteet toimitetaan hänen poissa ollessaan, pyyntöä kunnioitetaan asiakkaan omalla vastuulla. Mikäli tämä kuittaamaton lähetys katoaa tai vahingoittuu, asiakkaalla ei ole oikeutta esittää minkäänlaisia vaatimuksia kuljetusyritykselle tai myyjälle. Asiakas on tietoinen, että lähettäjän maksuvaatimus tällä tavalla toimitetuista tuotteista on edelleen voimassa katoamisen tai vahingoittumisen sattuessa. Tämän sopimuksen purkaminen on tehtävä kirjallisesti välittömästi.
Tilausaika, omistajuus
Sopimus myyjän ja asiakkaan välillä astuu voimaan, sillä hetkellä, kun asiakas hyväksyy yleiset käyttöehdot ja sitovasti vahvistaa tilauksen verkkosivullamme tai puhelimessa. Sinä asiakkaana tunnistat täten verkkosivustomme kirjatun sisällön todisteeksi. Saat tilauksesi sisältävän sähköpostin vahvistuksena, jos oikeat tiedot on annettu. Omistajuus siirtyy asiakkaalle toimituksen yhteydessä.
Omistajuuden rajoitus, voiton tekeminen, pidätysoikeus
Kuluttajille pidätämme ostetun tuotteen omistusoikeuden laskun täyden maksuun asti. Jos olet yritystoimintaasi harjoittava yrittäjä tai itsetyöllistetty, julkisoikeudellinen oikeushenkilö tai julkisen sektorin rahasto, säilytämme ostetun kohteen omistusoikeuden siihen asti, kunnes olemme saaneet vahvistuksen siitä, että asiakas on hoitanut kaikki kaupankäynnistä syntyneet avoinna olevat maksut kanssamme. Asiaankuuluvat omistajuusoikeudet voidaan siirtää kolmansille osapuolille.
Voiton tekeminen on sallittua, jos vastavaatimuksesi ovat laillisesti vahvistettuja, tunnustettuja tai hyväksyttyjä puoleltamme. Sinulla on myös pidätysoikeus vain, jos ja kun vaatimuksesi liittyy samaan sopimukseen.
Jos asiakkaalla on meille rästissä maksamattomia maksuvelvoitteita, kaikki olemassa olevat saatavat erääntyvät välittömästi.
Maksutavat
Luottokorttimaksut
Myyjän, Lindenstrasse 16, 6341 Baar, Sveitsi luottokorttimaksujen käsittelystä on vastuussa Six Company niminen, Sveitsissä toimiva yritys. Luottokortin myöntävä pankki voi vaihtoehtoisesti vaatia lisämaksuja ulkomaisille rahansiirroille, joita emme korvaa.
Klarnan maksutavat
Yhdessä Klarna Bank AB:n (julk.) kanssa (päätoimipaikan osoite Sveavägen 46, 111 34 Tukholma, Ruotsi) tarjoamme seuraavia maksutapoja, joissa maksu suoritetaan suoraan Klarnalle:
- Maksa myöhemmin: maksuaika on 30 päivää tuotteiden lähetyspäivästä. Klarna-laskun ehdot ovat saatavilla täällä.
- Pilko maksut: Klarnan rahoituspalvelulla voit maksaa ostoksesi joustavissa tai kiinteissä kuukausierissä kassalla ilmoitettujen ehtojen mukaisesti. Osamaksu erääntyy Klarnan erillisen kuukausilaskun mukaan. Lisätietoja Pilko maksusta, mukaan lukien ehdot ja standardit eurooppalaiset kuluttajaluottotiedot, löydät täältä.
- Verkkopankki- ja korttimaksu: Käytä omia verkkopankkitunnuksiasi tai pankkikorttiasi ja maksa vaadittava summa välittömästi.
Klarnan maksutavat Maksa myöhemmin, Pilko maksut sekä suoraveloitus ovat käytössä vain, jos luottotietojen tarkistus on myönteinen. Tätä tarkoitusta varten välitämme tietosi osoitteen ja luottotietojen tarkistamista varten Klarnalle tilausprosessin ja ostoksesi käsittelyn aikana. Voimme tarjota sinulle vain luottotarkastuksen tuloksen perusteella käytettävissä olevia maksutapoja. Löydät lisätietoa Klarnasta täältä ja Klarnan käyttöehdot täältä. Klarna käsittelee henkilötietojasi soveltuvan lainsäädännön ja Klarnan tietosuojaselosteen mukaisesti.
Tilitiedot sähköpostiin
Saa tilitiedot helposti sähköpostiin ja maksa pankkisiirron avulla.
PayPal
Järjestelmä ohjaa sinut automaattisesti PayPalin sivustolle, jossa voit suorittaa maksun loppuun.
Verkkopankkimaksut
Järjestelmä ohjaa sinut automaattisesti pankkisi verkkosivustolle, jossa voit suorittaa maksun loppuun.
Tekijänoikeudet
Verkkosivujemme ja niiden sisällön, kuten tekstien ja grafiikan, tekijänoikeudet ovat täysin myyjän hallitsemia. Ilman meiltä etukäteen saatua kirjallista suostumusta ei ole sallittua kopioida, ladata tiedostoja tai muuten käyttää mitään osaa niistä omiin tarkoituksiin. Tämä ei koske erikseen ladattavaksi tarkoitettuja tiedostoja.
Vastuuvelvollisuus ja sovellettavat lait
Emme ole vastuussa mistään vahingosta, johon emme olisi itse voineet vaikuttaa. Kaikista vahingoista, jotka johtuvat tuotteiden ostamisesta, lähettämisestä tai käytöstä ja jotka olisimme voineet estää, olemme vastuussa aina tuotteen ostosummaan asti. Tappion enimmäismäärä on joka tapauksessa rajoitettu 500 euroon. Vaatimusten kuittaamiseen tarvitaan molempien osapuolten suostumus. Vahingon tai valituksen sattuessa osapuolet sitoutuvat ensin ottamaan yhteyttä suoraan toisiinsa tai käyttämään kaikkia muita välimiesmenettelyn mahdollisuuksia ennen oikeudenkäyntiin ryhtymistä. Sveitsin lakia sovelletaan. Toimivallan paikka on Baar.
Valitukset ja takuu
Tuotteillamme on 2 vuoden takuu. Takuuaika alkaa toimituspäivästä. Mahdolliset reklamaatiot on tehtävä mahdollisimman pian tavaran vastaanottamisen jälkeen. Myöhemmin, esim. takuuaikana, ilmenevät viat tulee ilmoittaa välittömästi niiden havaitsemisen jälkeen. Asiakkaan on kerättävä täydelliset tiedot vahingosta, mukaan lukien todisteet, ja esitettävä ne myyjälle 7 päivän sisällä ongelman ilmoittamisesta.
Takuun vaatimiseksi asiakas on velvollinen esittämään myyntiasiakirjan.
Asiakas voi tehdä valituksia tuotteista ja tilauksista ottamalla yhteyttä myyjän asiakaspalveluun. Vaihtoehtoisesti asiakas voi luoda valituksen käyttämällä Tilaukset -toimintoa, joka sijaitsee verkkosivuston Omat tiedot -osiossa.
Mitään normaalista kulumisesta, ikääntymisestä ja epäasianmukaisesta käytöstä johtuvaa vikaa ei sisällytetä takuuseen. Vähäisemmiksi vioiksi luetaan mitkä tahansa viat, joita ei havaita paljaalla silmällä luonnonvalossa 3 metrin etäisyydeltä vinosti seisten vaurioituneeseen tuotteeseen. Vähäisempien vikojen kohdalla mitkä tahansa vaateet myyjää kohtaan ovat perusteettomia. Takuu raukeaa, jos tavaroita on käsitelty tai muutettu vioista huolimatta. Huonekalumme on tarkoitettu yksinomaan yksityiseen, henkilökohtaiseen ja ei-kaupalliseen käyttöön. Takuu ei kata minkäänlaisesta kaupallisesta sovelluksesta johtuvia vahinkoja.
Myyjä korjaa viat ilmaiseksi, ellei myyjä halua tarjota sen sijaan virheetöntä tuotetta vaihtona. Muita vaatimuksia ei käsitellä. Vioista, jotka eivät kuulu myyjän takuun piiriin, asiakas saa asianmukaisen tarjouksen. Takuun alaisena asiakkaan on palautettava tavarat omalla kustannuksellaan 14 päivän kuluessa virheen havaitsemisesta myyjän ilmoittamaan varasto-osoitteeseen. Vaihdon yhteydessä asiakas maksaa toimituskulut.
Mitä tulee ulkoporealtaisiin, mikä tahansa ongelmanratkaisu tapahtuu "virtuaalisesti" asiakaspalveluosastomme kautta, koska Beliani ei tarjoa ovelta ovelle teknistä palvelua eikä sillä ole teknikoita alueella; vianmäärityksen ja vaurion vahvistamisen jälkeen (puhelin/sähköposti) Beliani lähettää vaihto-osan ilmaiseksi.
Kaikki palvelut (maksut, kotiinkuljetus, asennus jne.) eivät sisälly hyvitykseen. Teknisissä tuotteissa tai sisäänrakennetuissa laitteissa asiakkaan tulee tunnistaa viallinen osa itse tai pyytää pätevää teknikkoa tekemään se ja lähettää tuote meille.
Takuu ei ole voimassa, jos kylpyammetta tai poreallasta ei ole asentanut ammattilainen. Asiakkaan on pyydettäessä pystyttävä osoittamaan, että asennuksen on suorittanut henkilö, jolla on tarvittava pätevyys ja luvat.
Vian diagnosointiin ja osien vaihtoon liittyvät kustannukset maksaa asiakas. Takuu koskee vain osia, ellei toisin mainita. Myyjä ei korvaa ongelmien korjaamisesta aiheutuvia asennuskustannuksia. Takuuvaatimuksia tai vahinkoraportteja varten vaadimme valokuvallisia tai sähköisiä todisteita vahingosta tai todisteita raportin vahvistamiseksi.
Patjojen takuu
Koska uskomme vahvasti patjojemme korkeaan laatuun, annamme niille 2 vuoden takuun. Takuu kattaa patjojen suunnitteluun ja rakenteeseen liittyvät viat. Koskee ainoastaan yksityiskäyttöä. Takuu kattaa seuraavat viat:
- jouset jousipatjoissa
- täytteen vaahtomuovipatjoissa
- täytteen lateksipatjoissa
- sähkömoottorin sähköisesti säädettävissä sängyissä (kahden vuoden takuu)
Takuu ei koske patjansuojuksia eikä sijauspatjoja. Se ei myöskään kata epäasianmukaiseen käyttöön liittyviä vikoja, kuten halkeamia, repeämiä, painaumia, naarmuja ja tahroja, jotka asiakas itse on aiheuttanut tuotteen toimituksen jälkeen. Tällaisissa tapauksissa takuu ei ole voimassa. Takuu ei myöskään koske vikoja, jotka johtuvat virheellisestä käytöstä, huonosta asennuksesta, huollon puutteesta tai satunnaisista ja välillisistä vioista. Takuu ei myöskään koske valtuuttamattoman henkilön suorittamia epäasianmukaisia korjausyrityksiä, muutoksia tai mukautuksia. Takuu ei kata tuotteen vetoketjuja, kahvoja tai muodostumia. Tuotteen vaihtaminen tai korjaaminen ei muuta takuuajan kestoa. Takuu on voimassa ainoastaan, jos tuotteessa on käytetty oikeanlaista sängynrunkoa. Jos kyseessä on pussijousitettu patja vaahtomuovilla tai lateksipatja, sälepohjassa tulisi olla vähintään 26 sälettä. Asiakkaan tulee lähettää tuote omalla kustannuksellaan varastollemme vian arviointia varten. Jos tuote vedetään pois myynnistä siihen mennessä, myyjä päättää asianmukaisesta korvaavasta tuotteesta.
Palautukset
Kuluttajalainsäädännön mukaisesti asiakas voi peruuttaa ostosopimuksen 14 päivän sisällä tilauksen vastaanottamisesta syytä ilmoittamatta. Asiakas voi palauttaa tilaamansa tuotteet ilmaiseksi 14 päivän sisällä sen vastaanottamisesta (poikkeuksia sovelletaan). Tarjoamme ilmaisen palautuksen ja hyvitämme täyden hinnan takaisin maksuvälineelle, jolla tilaus on alun perin maksettu. Poikkeus ilmaisesta palautuksesta 14 päivän sisällä koskee tilauksia, joista puuttuu alkuperäinen pakkaus, sekä kylpy- ja poreammeita ja ulkoporealtaita koskevia tilauksia. Näissä tapauksissa asiakas maksaa palautuksen kuljetuskustannukset.
Jos lähetyksen vastaanottamisesta on kulunut yli 14 vuorokautta, asiakas maksaa palautuskustannukset itse. Rahat palautetaan etukoodina verkkokauppaamme beliani.fi. Etukoodi on voimassa 360 päivää. Yli 14 päivän palautuksen piiriin eivät kuulu kylpy- ja poreammeet sekä ulkoporealtaat. Hyväksymme palautukset tuotteista, joita ei ole käytetty, koottu tai asennettu. Hyväksymme palautukset, jotka on pakattu turvallisesti alkuperäiseen pakkaukseen.
Myyntisopimuksen peruuttaakseen asiakkaan on ilmoitettava tästä myyjälle 14 päivän kuluessa tuotteiden vastaanottamisesta. Tämän jälkeen asiakas saa tikettinumeron, joka tulee liittää palautettaviin tuotteisiin. Palautuksia ilman tätä numeroa ei hyväksytä.
Maksamattomia paketteja ei oteta vastaan.
Palautukset noudetaan kuljetusyhtiön toimesta. Tavarat tulee pakata niin, että ne ovat kuljetettavissa ja valmiita paluukuljetukseen tien reunassa. Asiakkaan on pakattava tuotteet alkuperäispakkauksiin, joissa tuotteet toimitettiin, jotta tuote on suojattu kuljetuksen aikana riittävästi. Jos alkuperäistä pakkausta ei ole saatavilla, tulee asiakkaan omakustanteisesti hankkia sopiva vaihtoehtoinen pakkaus, joka suojaa tuotteen riittävästi kuljetuksen ajaksi. Asiakkaan tulee ottaa lähetyksestä kuva ennen sen palauttamista ja lähettää kuvat myyjälle.
Jos palautettava tuote on arvioinnin jälkeen eri kunnossa kuin vastaanottajalle alun perin lähetetty tuote, esim. asennuksen tai purkamisen aikana aiheutuneita mekaanisia vaurioita tai kulumisen merkkejä, pidätämme oikeuden periä varaosien kustannukset tai tavaran vaurioista aiheutuneet menetykset.
Tavaran vastaanottamisen jälkeen asiakas saa maksun takaisin 7 päivän kuluessa maksuvälineelle, jolla tilaus on alun perin maksettu. Ellei asiakkaan kanssa ole sovittu toisesta takaisinmaksutavasta, mutta ilman että myyjälle koituu piilokuluja.
Huomaa, että hyvityksen summasta vähennetään mainostetun kupongin tai tuotteen arvo palautuksen yhteydessä. Kupongilla osittain tai kokonaan maksettujen tuotteiden ensimmäinen vaihto tai palautus on maksuton. Useamman kuin yhden vaihdon tai palautuksen yhteydessä tuotteet tulee palauttaa omakustanteisesti.
Tarjoamme pidennetyn 365 päivän palautusajan käyttämättömille tai täysin uusille tuotteille, jotka ovat alkuperäispakkauksessaan. Rahat palautetaan asiakkaalle kuponkina ja asiakas vastaa palautuksen kuljetuskustannuksista.
Yritysasiakkaat
Jos tilaus peruutetaan missä tahansa vaiheessa tai tuotteet palautetaan, asiakas vastaa käyttökustannuksista.
Jos sinulla on kysyttävää palautuksista, asiakaspalvelumme auttaa sinua mielellään.
Kuljetusriskit, vahingot ja kuljetusvakuutus
Kuljetus on asiakkaan vastuulla, mutta se on katettu osittain kuljetusvakuutuksella. Asiakas on velvollinen tarkistamaan toimitetun tai noudetun tuotteen oikeellisuuden, täydellisyyden ja eheyden välittömästi. Toimitetun tai noudetun tuotteen vaurioista on ilmoitettava meille kirjallisesti viimeistään 24 tunnin kuluessa toimituksesta. Asiakkaan tulee säilyttää alkuperäispakkaus reklamaation varalta, ja se voidaan hävittää vasta, kun meiltä on saatu kirjallinen vahvistus.
Tilausprosessin lopussa asiakas voi halutessaan ostaa kuljetustakuun, joka kattaa kuljetuksen aikana mahdollisesti aiheutuvat menetykset ja vauriot. Kuljetustakuu kattaa kuljetuksen aikaiset vauriot ja katoamiset tuotteiden tilaushetken arvoon asti. Asiakas voi saada korjauksen, vaihdon (uusi toimitus) tai rahallisen korvauksen aina tuotteiden arvoon asti. Päätöksen korjauksesta, vaihdosta tai rahallisesta korvauksesta voi tehdä vain myyjä. Toimitettujen tai noudettujen tuotteiden vaurioista on ilmoitettava meille sähköpostitse 24 tunnin kuluessa. Asiakas on velvollinen noudattamaan näitä määräaikoja hyödyntääkseen takuun.
Kuljetustakuu ei ole käytettävissä, jos sitä ei ole ostettu tilausprosessin aikana. Tuotteen palautuksen yhteydessä kuljetustakuun summaa ei palauteta. Asiakkaan ilman lupaamme suorittamia korjauksia ei voida käsitellä takuun puitteissa.
Internetin kautta ostoksen tekevä asiakas on velvollinen tarkastamaan ulkoisen pakkauksen sekä toimitetut tuotteet. Kaikki mahdolliset vauriot on ilmoitettava toimittajan vahinkopöytäkirjassa. Miksi kuljetustakuu on tärkeä? Ensinnäkin vakuutus koskee tapauksia, joissa asiakas ei huomaa pakkauksen tai tuotteiden vaurioita toimituksen yhteydessä. Sitä sovelletaan myös, jos toimittaja ei halua vahvistaa pakkauksessa tai tuotteissa havaittuja vaurioita. Kuljetustakuun ostaneen asiakkaan ei tarvitse dokumentoida vaurioita välittömästi toimituksen yhteydessä. Jos asiakas kuitenkin aikoo tehdä reklamaation, kaikki vauriot on silti dokumentoitava. Kuljetustakuu pidentää toimitetun tuotteen tarkastamiseen varattua 24 tunnin määräaikaa vielä 24 tunnilla.
Jos tuote vastaanotetaan kuljetusvaurioineen, joita asiakas ei ole dokumentoinut ja joita kuljetusyhtiö ei ole vahvistanut (toimitustodistuksessa), pidätämme oikeuden veloittaa asiakkaalta palautuskustannukset.
365 päivän palautusoikeus
Tyytyväisyytesi on meille tärkeintä. Jos tilatut tuotteet eivät vastaa odotuksiasi tai mieltymyksiäsi, tarjoamme sinulle 365 päivän palautusoikeuden. Alta löydät kaikki palautuskäytäntöämme koskevat tiedot:
Palautusaika |
|
|
---|---|---|
Onko palautus ilmaista?* |
Kyllä
|
|
Kuinka tuote tulee palauttaa? |
Käyttämättömänä ja hyvin pakattuna. Tuotteen tulee odottaa kadunvarressa kuljetusyhtiötä. |
Tuotteen tulee olla uusi (käyttämätön ja kasaamaton) ja se tulee pakata turvallisesti takaisin alkuperäiseen pakkaukseen. Tuotteen tulee odottaa kadunvarressa kuljetusyhtiötä. |
Palautuksen nouto | Beliani noutaa tuotteen 14 päivän kuluttua siitä, kun olemme saaneet tiedon, että tuote on valmis palautettavaksi. | |
Milloin palautuksen hyvitys suoritetaan? | Asiakkaan hyvitys suoritetaan maksutavalle, jota käytettiin maksussa 7 päivän kuluessa siitä, kun myyjä on vastaanottanut tuotteet. | Asiakas saa hyvityksen kupongin muodossa 7 päivän kuluessa siitä, kun myyjä on vastaanottanut tuotteet. |
Emme hyvitä | Maksullisia lisäpalveluita (esim. kokoamispalvelu, kotiinkuljetus, kuljetustakuu jne.) ja maksuista koituvia kustannuksia. | |
Kansainväliset lähetykset | Ylimääräisiä kuluja on odotettavissa. | |
Tuotteet, joita ei voi palauttaa | Tuotteet, joissa on selviä merkkejä käytöstä. Tuote voidaan kasata testaamista varten, mutta se on purettava takaisin osiin ja oltava myytävässä kunnossa. | - Käytetyt tai kootut tuotteet - Kylpy- ja poreammeet tai ulkoporealtaat - Mittatilatut tuotteet |
*Kertaluonteinen tavaroiden vaihto 14 päivän kuluessa on ilmainen. Mikäli myös vaihdettu tuote palautetaan, asiakas maksaa toimituskulut itse.
Vastuuvapauslauseke
Henkilöt, jotka saavat tietonsa myyjän verkkosivuilta, ilmaisevat hyväksyvänsä seuraavat ehdot. Myyjän tiettyjä palveluita tai tuotteita koskevat mahdolliset erityissopimukset ovat voimassa yhdessä näiden ehtojen kanssa.
Ei takuuta täydellisyydestä ja virheettömyydestä
Myyjän verkkosivustolla julkaistut tiedot ovat ainoastaan henkilökohtaiseen käyttöön sekä tiedoksi tarkoittamaa informaatiota. Sitä voidaan muuttaa milloin tahansa ilman etukäteisilmoitusta. Myyjä ei ota vastuuta (yksiselitteisesti tai epäsuorasti) myyjän verkkosivulla julkaistun tiedon oikeellisuudesta, täydellisyydestä ja ajankohtaisuudesta, vaikka vaadittua perusteellisuutta olisi noudatettu kerättäessä niitä luotettaviksi katsotuista lähteistä. Lisäksi myyjä ei ota vastuuta poikkeavista tai puutteellisista asennusohjeista.
Tuotteiden tekijänoikeudet
Ellei toisin sovita, toimitamme tuotteet esillä olevan näytteen ja mallin sekä sen kuvauksen mukaan. Pidätämme oikeuden värin, rakenteen, valmistuksen, mittojen, suunnittelun ja yksityiskohtien muutoksista. Tämän lisäksi, kaikki tiedot ovat alttiita virheille johtuen kauppajärjestelmämme teknisistä puutteista tai toimittajiemme antamasta väärästä tiedosta.
Vastuuvelvollisuuden rajoitukset
Myyjä kieltäytyy varauksetta kaikista menetyksistä tai vahingoista – olipa kyse suorista, epäsuorista tai välillisistä vahingoista – jotka voivat aiheutua myyjän verkkosivuston käytöstä tai kolmansien osapuolten verkkosivustoille johtavista linkeistä. Myyjä ei takaa, että sen verkkosivuston yksittäiset osat toimivat moitteettomasti. Lisäksi myyjä ei ota vastuuta internetin käyttäjien tietokonejärjestelmän luvattomasta muuttamisesta. Siten myyjä viittaa nimenomaisesti virusten vaaroihin ja kohdistettujen hakkerointihyökkäyksien mahdollisuuksiin. Virusten torjuntaan suosittelemme uusimpien selainversioiden käyttöä sekä jatkuvasti päivittyvän virustorjuntaohjelmiston asentamista. Tuntematonta alkuperää olevien sähköpostien avaamista ja sähköpostiin odottamattomia liitteitä tulee ehdottomasti välttää.
TikTok
Mainostaaksemme tuotteitamme, tuotemerkkiämme ja palveluitamme jaamme säännöllisesti lyhyitä videoita TikTok-sovelluksessa, jota ylläpitää TikTok Inc. (10100 Venice Blvd., Culver City, CA 90232, USA). TikTokia käytettäessä kerätään ja käsitellään henkilötietoja. TikTok jakaa tiettyjä tietoja profiilivastaavien kanssa yksinkertaistetusti ja anonyymisti. Näihin tietoihin kuuluvat esimerkiksi uusien seuraajien määrä ja yleiset demografiset tiedot, kuten sukupuoli ja maa. On tärkeää huomata, että nämä tiedot eivät viittaa tiettyihin henkilöihin, joten Beliani ei voi tunnistaa ketään tiettyä TikTok-profiilimme kävijää. TikTokin meille toimittamia tietoja käytetään analyyseihin, TikTok-sivustomme käytön tilastointiin, tarjoustemme optimointiin, artikkeleidemme ja videoidemme markkinointiin sekä tuotteidemme jatkuvaan parantamiseen ja hallintaan.
Yksityiskohtaiset tiedot käsitellyistä tiedoista löydät TikTokin tietosuojakäytännöstä täältä.
Tuotteidemme esittelemiseksi ja mainostamiseksi jaamme inspiraatioita Pinterestissä, jota ylläpitää Pinterest Inc. (808 Brannan Street, San Francisco, CA 94103, Yhdysvallat). Tilin luominen verkkosivustolle tarkoittaa, että annat suostumuksesi jakaa henkilötietojasi, kuten nimesi, sähköpostiosoitteesi, kommenttisi ja IP-osoitteesi, joita Pinterest kerää ja käsittelee.
Yksityiskohtaiset tiedot käsitellyistä tiedoista löydät Pinterestin tietosuojakäytännöstä täältä.
Myyjän verkkosivun käyttäminen
Myyjän verkkosivuston koko sisältö (suunnittelu, teksti, grafiikka...) on suojattu tekijänoikeudella. Sivuston yksittäiset elementit kuuluvat yksinomaan sivuston ylläpitäjälle, myyjälle. Myyjän verkkosivuston yksittäisten sivujen ja/tai osien tallentaminen tai tulostaminen on sallittua vain, jos täydellinen lähdeviittaus mainitaan. Tallentamalla tai muutoin kopioimalla ohjelmistoja tai muita tietoja myyjän verkkosivustolta, vastaavat käyttöehdot katsotaan hyväksytyiksi. Kaikki omistusoikeudet säilyvät myyjällä. Kopioiminen (kokonaan tai osittain), lähettäminen (sähköisesti tai muulla tavalla), muokkaaminen, linkittäminen myyjän verkkosivustoon tai sen käyttäminen on sallittua vain myyjän nimenomaisella ja kirjallisella luvalla.
Linkitetyt verkkosivustot
Tietyt myyjän verkkosivustolla olevat linkit vievät suoraan kolmansien osapuolien verkkosivuille. Ne ovat täysin myyjän vaikutusvallan ulkopuolella ja täten myyjä ei voi ottaa minkäänlaista vastuuta tällaisten verkkosivustojen sisällön tarkkuudesta, täydellisyydestä ja laillisuudesta eikä niiden sisältämistä mahdollisista tarjouksista ja palveluista.
Euroopan komissio on perustanut eurooppalaisen online-riitojenratkaisualustan (ODR-alusta), joka on tarkoitettu kuluttajariitojen ratkaisemiseen verkossa.
https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=FI
Voimassa 01.01.2022 alkaen