Leverans
Procedur
Vår process är enkel och effektiv: när din beställning är packad och redo att skickas informerar vi våra pålitliga transportörer, som sedan tar över transporten av ditt paket. Denna smidiga övergång från vårt lager till transportören innebär att dina varor alltid är i trygga händer. Leverans med paketservice sker alltid så snart som möjligt och utan kontakt i förväg. Större försändelser levereras av en samarbetande transportör.
När din beställning har nått sin destination erbjuder vi praktisk leverans vid trottoarkanten. Detta innebär att paketet levereras till första tillgängliga plats för fordonet, vilket gör det enklare för dig att ta emot. Oavsett om det är uppfarten till ditt hem eller framsidan av din kontorsbyggnad, strävar vi efter att göra leveransprocessen så problemfri som möjligt. Var bara redo att ta emot ditt paket vid trottoarkanten. Stora paket (över 25-30 kg) levereras till kundens adress. Små paket (under 25-30 kg) till ett närliggande paketombud.
Efter mottagande av din beställning, uppmanar vi dig att kontrollera paketet och underteckna leveransbeviset (POD). Detta är tillfället för dig att se till att allt är i perfekt skick. Om du märker att något är fel eller om paketet verkar ha manipulerats, se till att notera det på POD. Din tillfredsställelse är vår högsta prioritet, och detta steg hjälper oss att upprätthålla vårt mål att leverera tjänster av hög kvalitet. Om du upptäcker några fel eller skador under monteringen ska du omedelbart kontakta vår kundtjänst.
Transportkostnader och leveranstider
Vanligtvis tar vår leverans bara några dagar, vilket garanterar att varje produkt når dig i perfekt skick. Tyvärr är det inte möjligt att ange ett exakt leveransdatum i förväg. Du kan förvänta dig ett samtal från vår transportör före leverans för att hålla dig uppdaterad och se till att du är redo att ta emot ditt paket. Små föremål som levereras av en paketleverantör kommer att levereras utan förvarning. Om du inte är hemma lämnar paketleverantören ett namnkort med telefonnummer, så du kan boka ett lämpligt datum för omleverans.
Vi är fast beslutna att leverera din beställning, oavsett om du bor på landsbygden eller på en avlägsen plats. Dessa specialleveranser kan vara föremål för extra avgifter eftersom de kräver extra ansträngningar och resurser. Du kan vara säker på att vi alltid kommer att informera dig i förväg om eventuella extra kostnader och arbeta flitigt för att se till att ditt paket kommer fram. Vi levererar vanligtvis inte till platser inom postnummerområdet 22000-22999. Om du vill ordna leverans till dessa områden, vänligen kontakta vår kundtjänst för mer information om leveranskostnader.
Avhämtning av kunden & övriga ärenden
Hämtning av varor direkt från vårt lager är inte ett alternativ. Vi förstår att du kan ha särskilda krav eller förfrågningar angående dina beställningar. För alla sådana behov är vårt dedikerade Kundtjänstteam alltid redo att hjälpa dig. För att få en fullständig bild av hur vi kan tillgodose dina unika önskemål ber vi dig dessutom att ta en titt på våra Allmänna Köpvillkor.